maandag 21 september 2015

haha kwaktomaat i want it

Nieuw: de 'kwaktomaat'

Door redactie
21/09/15 - 15u26  Bron: WNEM, CNN
VIDEO Een 'wereldprimeur' bereikt ons vanaf de andere kant van de Atlantische Oceaan. In het plaatsje Mt. Morris Township heeft Marie Davidek, een thuiskweekster van groenten, een unieke ontdekking gedaan. Tijdens het plukken van haar met liefde gekweekte tomaten, merkte ze op dat één van de verse exemplaren wel heel veel weg had van een knalrode eend.
Marie en Bob Davidek, de trotse eigenaren van de zeldzame tomaat © Printscreen Youtube CNN.
"Ik dacht: wat een maffe vorm", vertelt de Amerikaanse aan CNN. De trotse kweekster had niet direct door dat het om een uniek geval ging: "Ik legde ze neer op de grond. Toen zag ik pas in dat de tomaat heel erg leek op een eend.''

De echtgenoot van Marie, Bob Davidek, kijkt nog steeds zijn ogen uit: "Ik kan niet geloven dat de tomaat zo is gegroeid!"

Afscheid
De Davideks denken er niet aan om het diertje in stukken te snijden en op te eten. Toch zal de tomaat niet eeuwig voortbestaan. "Ik baal ervan dat ik hem langzaam zie aftakelen. Ik heb geprobeerd om hem te redden, maar er is niks wat ik kan doen...", vertelt Marie over het onvermijdelijke afscheid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten