maandag 21 september 2015

wow ik wou dat ik da kon (i would that i that could do)

Boxtelse praat met dieren

Foto's
 
1
 
 
REAGEER
  • De 66-jarige Froukje Strik uit Boxtel is dierenfluisteraar, of hoe je het noemen wilt.
    De 66-jarige Froukje Strik uit Boxtel is dierenfluisteraar, of hoe je het noemen wilt.
     
BOXTEL - De 66-jarige Froukje Strik uit Boxtel is dierenfluisteraar, of hoe je het noemen wilt. "Zelf zeg ik altijd dat ik met dieren communiceer", zegt ze.
Soms krijg ik woorden door, vaak gevoelens, gedachten, geuren of smaken
"Ik doe twee dingen. Ik praat met het dier én ik pas eft, emotional freedom techniques, toe. Door te praten krijg ik informatie, met eft los ik het probleem op. Eerst stem ik af op de frequentie van een dier. Vaak stel ik ze dan gerust, vervolgens ga ik vragen stellen. Soms krijg ik woorden door, vaak gevoelens, gedachten, geuren of smaken." 
 
En zo probeer ze de dieren te leren kennen. "Waar het om gaat is dat dieren zich vaak eindelijk gehóórd voelen. Al is het probleem dan meestal nog niet opgelost. De meeste mensen die bij me aankloppen doen dat omdat er een probleem is: vanCONTINU blaffende honden tot katten die maar binnen blijven piesen of ezels die zichzelf niet zijn. Dat los ik dus op met eft. De kans is namelijk groot dat een dier dingen doet door nare ervaringen die hij heeft meegemaakt. Het is een soort acupunctuur, maar dan zonder naalden."
 
Op 17 november doet ze mee aan de landelijke eft-dag. Ze biedt dan, thuis in Boxtel, twee workshops aan. 
 
In het Brabants Dagblad van dinsdag 21 september, editie Meierij, een uitgebreid interview met de dierenfluisteraar uit Boxtel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten