zondag 20 september 2015

hopelijk krijgen die een strenge straf want zoiets doe je nie!

Opsporingsonderzoek naar groep jongeren die 14-jarige scholier sloegen in Aalst

3
Door: redactie
20/09/15 - 13u08  Bron: Het LaatsteNIEUWS,BELGA
De Dendermondse afdeling van het parket Oost-Vlaanderen voert een opsporingsonderzoek naar een groep jongeren die vrijdag een jongen van 14 hebben geslagen in Aalst. De moeder van de jongen had een filmpje van de agressie op Facebook geplaatst.
De feiten gebeurden vrijdag na schooltijd aan het station van Aalst. Een 14-jarige jongen uit Baasrode kreeg slagen van een groepje van een twintigtal jongeren. "Plots zag ik hoe een groep van twintig jongens rond een vriend van mij ging staan. Blijkbaar had hij een van hen een slag gegeven op school en kwamen ze in groep wraak nemen. Toen ik zag hoe hij enkele slagen kreeg, kwam ik tussenbeide en maande hen aan te stoppen. Maar ze keerden zich tegen mij, terwijl ik metMIJN rug nog tegen de muur stond", verklaarde de jongen aan onze krant.

Op een filmpje van zeven seconden is te zien hou de jongen klappen krijgt. De tiener werd naar het ziekenhuis gebracht, maar mocht 's avonds weer naar huis. Hij hield er een lichte hersenschudding en een hoofdwonde aan over. De moeder van de jongen plaatste het filmpje op Facebook om de daders te identificeren. Volgens de Aalsterse burgemeester Christoph D'Haese moet dePOLITIE overgaan tot "totale identificatie" en hij vroeg het parket om het dossier niet te seponeren.

De verdachten worden ook via beelden van bewakingscamera's aan het station opgespoord. De Dendermondse afdeling van het parket Oost-Vlaanderen voert een opsporingsonderzoek, maar kan nog geen details geven over de resultaten. "We stellen alles in het werk om de verdachten te identificeren", zegt parketwoordvoerster Annelies Verstraete.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten