maandag 21 september 2015

jawadde da oud madamtje kan er wa van (wow that old women can do that respect)

Vrouw (73) verjaagt overvallers met bezem

De supermarkt waar de overval gebeurde. - Foto Pieters
De supermarkt waar de overval gebeurde. - Foto Pieters
Twee gangsters hebben gisterenmorgen een overval gepleegd op supermarkt Spar in Haasdonk. Uitbater Rudy Van Raemdonck kreeg klappen en een winkelbediende werd knock-out geslagen. Het was 73-jarige schoonmoeder Annie die met een welgemikte slag van een bezem de overvallers ontwapende en wegjoeg, zonder buit.
De overval gebeurde nog voor de supermarkt open was. Een winkelbediende was rond half acht 's morgens afgezet door haar echtgenoot aan de deur. Toen ze aanbelde aan de poort van het magazijn, werd ze vastgegrepen door twee mannen. Op dat moment waren uitbater Rudy Van Raemdonck en zijn schoonmoeder Annie als enigen in de zaak.

"Rudy heeft nietsvermoedend het meisje binnengelaten", vertelt Annie. "Ikzelf was in een andere ruimte de afwas aan het doen. Ik hoorde plots een enorm kabaal en ging meteen kijken. De winkelbediende lag knock-out op de vloer van de gang. Rudy was aan het vechten met een van de overvallers. Zijn gezicht hing vol bloed. Ik heb in een reflex een bezem gegrepen en ermee op de hand geslagen van de andere gangster, die een wapen vasthield. Zo hard als ik kon. Door de klap viel het wapen op de grond. Ik heb het opgeraapt, maar kreeg niet de tijd om ermee te richten. De overvaller kwam meteen op me af en probeerde het weer af te pakken. Ik heb nog geprobeerd me te verweren, maar hij was te sterk. Toen hij het wapen weer vast had, is hij met zijn kompaan gaan lopen. Ze moesten wel, want Rudy had tijdens de schermutseling de kans gezien om de alarmknop in te drukken."

Gezwollen pols

Zowel Rudy Van Raemdonck als de winkelbediende werden naar het ziekenhuis gevoerd. Schoonmoeder Annie kwam er met enkele schrammen en een gezwollen pols vanaf. "Toen ik het wapen uit de handen van die kerel sloeg, viel er ook een kogeltje uit het pistool. De politie heeft het onderzocht. Het bleek om een alarmpistool te gaan. Op dat moment wisten we dat natuurlijk niet. Ik ken niks van wapens en het léék echt. Nadien stond ik wel te bibberen opMIJN benen. Zoiets wil ik echt nooit meer meemaken."

Volgens Annie waren de daders vooraan in de twintig. "Ze waren niet gemaskerd, maar hadden wel een kap over hun hoofd getrokken. Ze moeten de winkel in de gaten hebben gehouden. Ze wisten blijkbaar hoe laat het personeel aankwam. Het is wel vreemd dat ze ons 's morgens probeerden te overvallen. In de kassa zit dan alleen een startbedrag, maar dat is heel beperkt."

De supermarkt bleef gisteren de restVAN DE DAG dicht. Rudy mocht intussen het ziekenhuis verlaten. "Zijn gezicht is lelijk toegetakeld, maar al bij al zijn we er goed vanaf gekomen. Maandag is onze vaste sluitingsdag en die zullen we goed kunnen gebruiken om bij onze positieven te komen."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten